torsdag den 19. maj 2011

Blå Kors, genbrugsbutik (studierabat), Århus N


Lidt tilbagetrukkent på Paludan-Müllers vej ligger Blå Kors' genbrugsbutik. Endnu en butik i mit "hood" og jeg kommer der tit. De får hele tiden nye ting ind, og i dag, hvor jeg var på tur, var ingen undtagelse. Bilen var læsset med blandt andet noget der ligner et teakreolsystem. Af frygt for at det var pænere end  det jeg allerede har, var jeg nødsaget til at gå. De skulle eftersigende prismærke om mandagen. Om det helt kan passe ved jeg ikke. Men der stod en del fine ting med skiltet "Prismærkes senere". De frivillige må ikke selv prismærket, i det tilfælde, at prismærkatet skulle falde af.

Noget jeg aldrig har hørt om i genbrugssammenhænge, som jeg så nu kender til, er studierabat. Blå Kors giver 10% i studierabat. Det siger måske lidt om deres priser... Men så dyre igen er de heller ikke, de har almindelige "Århus-priser".

Hvis man lige står og mangler noget, så kan man desuden efterlyse det på deres hjemmeside her.

Blå Kors har god plads til at de kan have masser af møbler, og det har de som regel også. Glas er en anden ting de har en del af. Nips og køkkensager står fint på reoler - arrangeret i farveorden. De er også tøj og sko, billeder, lamper, dimser og dingenoter - og ikke at forglemme bøger og deslige.

Blå Kors er en rigtig god genbrugsforretning - især når man som jeg vægter møbler og nips højt.

Mere information:
Blå Kors Genbrug
Paludan-Müllers vej 38-40
8200 Århus N


Bus 7 og bus 26 kører lige til døren (Åbogade).
Der er åbent fra kl. 10-17 mandag-torsdag.
Fredag er der åbent 10-15.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar