tirsdag den 5. april 2011

Bagagerumsmarked, Tilst

I Tilst, ved hallen, er der den sidste lørdag (kl. 10-15)  om måneden bagagerumsmarked (sommersæsonen), hvor private kan komme og købe/sælge. Min erfaring er, at det også primært er private der sælger.

Jeg havde egentlig planer om at skrive nogle forbehold for min mening, fordi det varså lang tid siden jeg har været afsted. Men det var indtil jeg fik tænkt igennem, hvornår det egentlig var at jeg var forbi... Det var i 2010 sæsonen. Jeg husker hvordan jeg låste min nye cykel fast til cykelstativet.

Fra 2007 - midt 2009 boede jeg i Tilst, og har derfor oftes været et lille smut forbi. Ordet "lille" er kodeordet i denne sammenhæng. De skriver højt og flot at der er mellem 26 og 100 stader - men det har alle de gange jeg har været forbi overhovedet ikke passet nogen steder! Jeg har én gang købt noget der, og det var et par fine sko til 20 kr.

Men det er vitterlig ikke et godt marked. Fordelingen af gammelt brugt og nyt brugt, er helt forkert i mine øjne. Der er alt for meget "slidt og hvidt" og plastiklort.

Man skal ikke tage derud for at lave en lille tur ud af det, men er man alligevel i Bilka eller lignende, så kan man da godt tage et smut forbi. Og sælgerne støtter også fodboldafdelingen i Tilst.

Der skal ske store forandringer for at det kan blive et godt marked, startende med flere sælgere.

På en skala fra 1-6 kan markedet desværre kun få en 1'er. Det er bare ikke i orden at det tager lige så langt tid at låse sin cykel, som det tager at gå markedet rundt!

Mere info: Hold øje med lygtepælene i Tilst eller tjek http://www.markedskalenderen.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar