søndag den 3. april 2011

Retroen Genbrug, Odder

OBS: Retroen er flyttet ind til Odder, Skovdalsvej - tjek hjemmesiden ud. (Umiddelbart er butikken nu ikke noget at køre langt for - tjek hellere ugentligt om der er kommet lækre sager og reserver evt hvis noget har din interesse. Priserne er ret høje nu, desværre.)


Der var engang en lang vej, og til den ene side af den vej, var der en allé, og for enden af alléen,  ER der noget helt fantastisk. Eller det er gammel stald. Men det der er inde i den er meget godt!

De kalder det et internetgenbrugsmarked. Det er jo ganske fantastisk når man bor i Århus, som jeg gør. På deres hjemmeside bliver alle store ting lagt op med billede, når de kommer ind. (De har i virkeligheden MANGE flere ting end man kan se på deres hjemmeside!). Overskuddet går til at drive en ungdomscafé på gågaden i Odder.

Hjemmesiden hedder http://www.retroen-genbrug.dk/  De gode ting ryger selvfølgelige hurtig - heldigvis har jeg flere gange været den hurtige og heldige når jeg skal sige det selv!
Varerne kan reserveres ved at sende en mail, derefter bliver de reserveret i 8 dage (med mindre man aftaler andet), og så kan man hente dem. Der kan betales med dankort. Men man kan også bare tage forbi uden reservation.
Denne dejlige stol købte jeg for 125 kr. i 2008. Jeg fik den reserveret torsdag morgen -om eftermiddagen kunne min søde mor købe den til mig! (Det er da den i blå plys fra forrige indlæg(?))


Mine betragtninger:
Der er et meget varieret udvalg alt efter hvornår man kommer, men grundlæggende er forholdet mellem gammelt brugt og nyt brugt iorden. Teaktræsmængden er "prima"!

Det er nogle rigtig søde frivillige der arbejder der, - selv da jeg var en klovn og kommet afsted i en lidt for lille bil, det skab jeg skulle købe taget i betragtning..

Adressen: Retroen Genbrug, Houvejen 100, 8300 Odder
http://www.retroen-genbrug.dk/
Helt lavpraktisk kan jeg sige at de har åbent torsdag og lørdag  - se de præcise tider på deres hjemmeside.

På en skala fra 1-6 er vi på en solid 5 - den får lige et tak ekstra pga. muligheden for at reservere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar